• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82854
+
-

فعالیت دوباره 10 معدن تعطیل‌شده  در قم

رئیس  سازمان صمت استان: تاکنون پهنه‌های اکتشافی شامل مس حوض سلطان و پهنه ژئوفیزیک برای اکتشاف‌ طلا و دیگر فلزات در قم ثبت ‌شده‌اند

گپ
فعالیت دوباره 10 معدن تعطیل‌شده  در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از فعال شدن ۱۰ معدن استان که در سال ۹۷ غیرفعال شده بودند، خبر داد.

«محمود سیجانی» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در حوزه معادن استان بیان کرد: 3 پهنه اکتشافی شامل مس حوض سلطان - مشترک با استان‌های مجاور به مساحت 450 کیلومتر - و محدوده‌های حاصل از پهنه ژئوفیزیک برای اکتشاف‌ طلا و دیگر فلزات همچون آهن ثبت ‌شده است.
وی با بیان این‌که 4 برنامه جامع در بخش معدن در برنامه‌های رونق تولید استان پیش‌بینی‌شده است، افزود: تسهیلاتی برای معدن گچ خیرآباد به مبلغ 45 میلیارد ریال به منظور ایجاد واحد فراوری گچ در 6 ‌ماه نخست امسال پیگیری شده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که 130 فقره سوخت واحدهای صنعتی معدنی استان در مرداد ثبت و تایید شده است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور 27 جلسه مختلف در حوزه معادن استان قم برگزار شده است.
سیجانی با اشاره به صدور 3 پروانه اکتشاف و 2 گواهی کشف در 6 ‌ماه نخست امسال ادامه داد: در این مدت 12 مجوز برداشت با میزان حدود 300 هزار تن و اشتغال‌زایی برای 40 نفر نیز صادر شده است.

وی برگزاری یک نوبت مزایده برای 20 پروانه بهره‌برداری معدن و محدوده شن و ماسه را که به واگذاری 6 محدوده معدنی منجر شد مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: 10 معدن استان قم که در سال 97 غیرفعال شده بودند، به چرخه تولید و فراوری بازگشتند.

وی با بیان این‌که در 6 ‌ماه نخست امسال از 25 معدن بازدیدهای نظارتی و کنترلی به عمل آمده است، گفت: بازدید مشترک از محل 40 پروانه بهره‌برداری معادن راکد با اداره کل منابع طبیعی برای واگذاری آنها از طریق مزایده و فعال‌سازی آنها نیز در این 6 ماه انجام ‌شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید